Möbelhandling på Jysk

Volkswagen Caravelle årsmodell 1993. (Minibuss)
Tankvolym 80 liter, blandad konsumtion på 1.1 liter enligt tidigare mätningar.
Möbelbehov : 1st. Garderob.
Tanke på Onsdag på jobbet : Att åka bil med Storsan OCH voffen till närmsta Jysk i Dalsland och inhandla 1st. garderob.
Telefonsamtal till jysk för att säkerställa att objektet i fråga fanns på plats, tillika gjordes t.o.m. en bokning av garderoben i mitt namn....(Ullebullen)
Sagt och gjort, Storsan är ofta lite trött och sliten på fredagar p.g.a. sitt jobb....(HEY:..vem e inte det ??)
Efter hemgång å en snabb promenad av voffen (Nisse) (Eftersom vi tänkte gå med honom i Dalsland, efter jyskbesöket !) lastades så Storsan + Nisse in i den stoooooooooora Caravellen....
(det hör till saken att en snabb kalkylation på miniräknaren sade mig att bensinen skulle räcka fram och ca 2 mil till)
1 mil före Jysk började Caravellen plötsligt hacka under sin raska framfart...(70 knyck)...
Soppatorsk..vad annars ?.....Jippieeeeeeeeeee....och klockan var 18.40....dvs 20 minuter kvar...Toppenläge juh ! !
Fick en LITEN Pik om att vi borde ha tankat lite före där vi stannade kort dels för att Storsan behövde besöka toaletten, dels för 1st. glass + dricka var..../ Jag visste dock att tiden var knapp....även utan soppatorsk....!!!
jaja....det var bara att börja vandra emot första huset...jag såg inget så långt ögat nådde, dock hade vi ringt några samtal via 118118 för att få reda på om det extremt lilla samhället vi precis passerat hade en bensinstation, givetvis INTE.....vi ringde t.o.m. värdshuset i byn å fikade efter lite soppa, men utan resultat,,,nåväl : första huset visade sig ha både en gumma å gybe i huset vilka gladeligen delade med sig av de dyra dropparna.
ca 3 liter innehöll kantinen, jag sade att Du får givetvis full tank i retur...
Nu var klockan ca kvart i sju....jag gick längs vägen då jag fick syn på en Pontiac Firebird, nyare årsmodell en cab t.o.m. där en av de tre gossarna vinkade och frågad eom jag ville ha skjuts, eftersom tiden var knapp och bussen var utom synhåll sade jag ja till en cab-åktur, ganska snabbt var vi framme vid bussen å jag stack till grabbarna en hundring vilken de nekade att ta emot....Käcka gossar ! ! De väntade tills jag hällt i de 3 litrarna och Caravellen small igång...Pontiacen for förbi oss med tutning och vinkande glada nävar...
GLÖMDE jag att berätta att Storsan p.g.a. stress och trötthet var ANINGENS : SUR / LEDSEN / ARG / IRRITERAD / BESVIKEN  ,,,ja allt på en gång....under hela bensinstoppstiden...
Vi stod på friskt utan att överstiga tillåtna fartgränserna mer än de där klassiska 10 kilometrarna....
VI anlände så Jysk där vi såg en tjej bära in skylten som stod utanför...
Jag hade ringt tjejerna där å berättat att vi var på Gång....(Så att de eventuellt hade införståelse i att de fick ha 5-10 minuter extra öppet för oss långväga gäster....det var ju INTE VÅRAT fel att bensinen tog slut..?....haha
Jag ropade : HEJ....de e vi som skall ha garderoben...+ EN hörnsoffa.....*fniss*
Under tiden de hämtade grejerna på rullvagnar sprang så Storsan runt å shoppade loss lite rullgardiner å mattor till badrummet å lite löpare å liet annat krafs....hehe..
4000 fattigare begav vi oss sedan till en bensinstation där ytterligare en tusenlapp försvann till staten...
Efter denna pärs fick Nisse en promenad, och vi tänkte handla lite på Lidl...å äta på MCDonalds...
Vi åkte iväg en sväng men fann ingendera av nämnda instanser utan fick ta mat på en vägkrog, där vi samtidigt frågade var Lidl och MCDonalds fanns ?...Nej det var inte i denna staden utan i staden en mil bort ca....Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....(hade ju glömt det ju)...hahahaaaaa
Resan avslutades därefter med en kopp kaffe hos några gamla internetvänner som jag haft i ett år ca men aldrig träffat, det var en trevlig skojig träff.
Sent omsider kom vi så hem och Caravellen fick tjänstgöra som förråd den kvällen för att dagen efter skruvas ihop i vardagsrummet...
Nu tjänstgör den gamla raka 3-sits-soffan i Caravellen...bra att ha när jag å gossarna umgås å behöver sitta i en soffa å dricka lite svalkande pilsner.....vilket kommer att ske i helgen.....som ni vet.....kompis M och Boris+Borissa....hehe...
Jupps...sådär ja..en liten redovisning på förra helgens bravader...ja fredags kvällens iaf...
Jag har kortat ner det hela lite...
och JA::::jag lämnade givetvis tillbaka 5 liter till den snälla Gubben....jag hade tänkt köpa en trisslott å chokladask åxå men butikerna (bensinstationerna) stängde kl. 21.00 och då hann vi inte dit...
Får väl svänga inom en annan gång å lämna något !
Nu blir det full rulle i helgen....hojen skall besiktigas....mamma m.fl. kommer på besök..lillebror inte minst...Smeden hämtar honom verkar det som.....han får sova över här han åxå så att vi är klara och på plats inför helgens stora händelse i byn där man har en inte helt oviktig roll....*fniss*
Ha det gott nu alla efter att ha läst detta extremt långa inlägg, det kommer nog att komma med i Guiness rekordbok skulle jag tro ?
*Hehe*
.-)

Kommentarer
Postat av: Storsan

"Storsan var aningens sur, ledsen, arg, irriterad..." Min käre Bulle - DET var dagens underdrift!! *asg* Men soffan är ju fin eller hur? Puuuuss!!!

2008-05-27 @ 23:39:12
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Kompis M

Herre gud.
Vilket inlägg!
Jag fick gå ifrån mitt i all text och vila ögonen.
Jag ser fram emot helgen med skräck-blandad förtjusning.
Hey ho let´s go
Kram!

2008-05-28 @ 09:59:52
Postat av: Kompis M

Inför helgen vill jag bara citera ur M.Levengoods
bok med kommentarer av barn:

Farfar ligger på sjukhus för hans lever har levt ett hårt liv. Det är den enda inälvan han har kvar som fortfarande slår.

2008-05-28 @ 10:27:57
Postat av: olahyst

Åh, jag vill också vara med i helgen! Jag hade önskat att det var i veckan jag skulle till Borås så att jag kunde ta svängen förbi er....och äntligen få vara med. Ha kul för mig också!
Kram

2008-05-28 @ 14:15:12
Postat av: YlleByllen

Hehe, Ja Du kompis M, Du har ju bevittnat alla våra spektakulära shower...Så Du vet ju att ribban den är hög, ända upptill himmelen och däröver t.o.m.
Idag skall jag å farbror A åka å handla den sista

2008-05-28 @ 14:43:10
Postat av: Yllebyllen

...de sista attirajlerna i en leksaksaffär...hehe...
Ja Synd att Du inte kunde komma hit Olahyst...det hade varit kuligt...! !
Kramar till er båda ! Kompis M å Olahyst...
:-)

2008-05-28 @ 14:45:09
Postat av: BorisBorissa

Varför blir jag inte ens förvånad över det du skriver. Hur skulle världen se ut utan dej, UlleBullen. Ganska grå och tråkig.

Ja du, ni får ha en riktigt trevlig helg med allt vad det innebär. Skulle gärna komma dit. Men tyvärr, Borissa jobbar. Så är det att vara kiosk-tant.
Mvh, Boris.

2008-05-28 @ 18:03:03
Postat av: annemira

Å så var det det här med Mötti härs!

2008-05-28 @ 18:22:33
URL: http://annemira.blogg.se
Postat av: Storsan

Hehehehe.... NUMMER NIIIIO!!!

**********************

Men Storsan undanber sig hädanefter sådana uttryck som: "...lastades så Storsan in i den stoooora Caravellen"

Niklas Erik!!!
:o)

2008-05-28 @ 22:53:00
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: mandelen

Lufta dina inlägg käre du! Jag får huvudbry när det inte är LUFT mellan raaaaderna! Men vilken resa :-)

2008-05-28 @ 22:54:47
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: 50 11

I onsdags gick jag lite avsides för att ta blodsockervärde i min högra ringfinger... ifall nån har "ont" av det (jag), så smög jag mig allra längst in på socialpsykiatriavdelningen, satte mig i den fina gråa hörnsoffan och väntade på att sjunka ner son brukligt, för att sedan få kämpa med mina sista krafter för att krawla upp ur mjuka pösiga dynmolnet...
NEEEEEJ! S T U M, soffan var stum och EXTREMT behaglig, mjuk och komfortabel, men underbart stum och härlig!
Jag tog blodprovet, AJ! och sedan gick jag tillbaka till där de andra lagade mat, sade till "L", att;
"-ÅH VILKEN SKÖN SOFFA!"
och fick det storögda svaret;
"-DU FÅR INTE VARA I PERSONALRUMMET!!!"
hahahahahahahahahaha

senare, efter jag bett om femtioelva förlåtelser, och hört att det inte alls var så farligt, så frågade jag hur mycket IKEA tog för soffan...
Nej den var europamöbel...
Jaha, 20 000
nej 8
8000:- ? för en hörnsoffa!
då borde väl en tvåsits inte vara så dyr?
nej. åsså ska jag inom möbelcity och hämta en katalog, om jag kommer ihåg och har tid.

2008-05-30 @ 07:03:45
URL: http://karlerik.blogg.se
Postat av: Kompis M

Med tanke på helgens aktiviteter är det läge för ett nytt inlägg.
Det betyder att man sätter ihop en massa bokstäver så dom bildar ord och meningar, sedemera ev en trevlig historia.
Lycka till!
Puss&kram M

PS. Fräck T-shirt med hålen.
Låna INTE ut den till din fru, hon har nog med tights och annat konstigt på sitt jobb.

2008-06-01 @ 21:55:04
Postat av: Storsan

Hehehe... håller med Kompis M här ovanför! Förutom egna klädproblem så skulle just denna T-shirt se riktigt obehaglig ut på Storsan...
:o)

2008-06-03 @ 09:59:51
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0