Undantag

Jag gör ett undantag idag då jag endast har fått 9st. kommentarer så skriver jag ändå.

Så härligt väder vi haft nu i en vecka, underbart ! !

I Fredags hälsade Duvan på hos Mig, Storsan och Nisse-The-Man.
Vi satt å småpratade lite om ditten å datten, det var trevligt.

Igår lördag hade vi mamsingen , P och A här på grillning där vi även avnjöt min inte helt gratis terassvärmare som är gasoldriven, den värmde våra hjässor på ett elegant sätt på kvällen :-)
Det var inte gas-brist som gjorde att vi lite senare sprang in i huset utan ett lättare regn :-)

Idag skall jag åka bort och köpa lite fruset färskfoder åt Nisse-The-Man, jag har redan diskat en diskmaskin och plockar undan lite ute på altanen.
Fiberberikade havregryn med osötad hallonsylt har inmundigats, nu avnjuter jag en kopp kaffe med lite mjölk i och skall alldeles strax ut och gå morgonpromenad med Nisse :-)

Jag gör nog ytterligare ett undantag idag och ger er ingen låt även om jag har en uppsjö härlig låtar jag vill ge er !
Hoppas att ni alla har haft en härlig helg !
Tag väl hand om er.
Kramar !

Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Så typiskt. Du ska då alltid vara värst. "..jag har redan diskat en diskmaskin...". Var den smutsig??. Hur gör du?. Har du en stor diskmaskin där du diskar den mindre, eller har du en enormt stor diskbänk med en fruktansvärt stor diskho. Snälla, förklara. Så klart det är trevligt att prata med Duvan, hon är ju min syster.
Mvh, Boris.

2008-04-27 @ 16:14:12
Postat av: Ullebullen

Boris ; jag tar med den till biltvätten på ett släp, det kallar oftast mera tvätta men eftersom maskinen är en diskmaskin så tycker jag att diska är ett mer korrekt uttryck :-) Det är ju faktiskt stora borstar som kommer i luften å skrubbar objektet i fråga....visst ?
Duvan var här idag åxå förresten å åt lite mat å fick lite datahjälp av Storsan....:-)
I övermorgosn skall jag hjälpa Duvan att sko om sin fyrhjuling (bil) till odubbat, dvs sommardäck...:-)
Ha en bra vecka nu så språkas vi här och via den andra kanalen,,,,
Fridens Liljor :-)

2008-04-27 @ 22:35:55
Postat av: Mandel

När du kommenterat själv... eller som nu svarat på en kommentar. Räknas den in i de tio då? Havregryn är gott *namnam*

2008-04-28 @ 22:33:33
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kompis M

Fruset färsk-foder, fruset?
"Jag ska bara springa ner till affären och köpa lite frusen färsk persilja!

2008-04-29 @ 21:08:56
Postat av: UlleBullen

Mandelen : Jo eftersom jag är en ganska vänlig själ så räknar jag in även mina egna kommentarer eftersom jag vet att åtminstone 2 personer blir glada då....:-)
B + M :-)
Kompis M : haha...Jag förstår din poäng...
Det är lite som så att jag köper frusen mjölk åt min vovve medans de andra köper torrmjölk åt sina vovvar...(efter som de är torrisar)....haha...
nåt i den stilen...
Kom igen katten, det svänger juh...haha...:-)

2008-04-29 @ 22:43:25
Postat av: Mandel

Jag blir också lite glad faktsikt. Uppdateringar är ALLTID kul :-)

2008-04-29 @ 23:44:39
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

:-)

Postat av: Storsan

Haha!! Nu ligger du risigt till, pluttis...
Numero ocho!!
*S*
Puss!!!

2008-04-30 @ 11:29:00
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Kompis M

Bullen, Jag "diggar" din hund.
Han ska naturligtvis få det bästa som du kan få fram.
Jag har en katt som jag är jättefjollig med.
Hoppas du inte tog illa upp med det där "frusna".
Du är ingen torris, du är en blötis/ a soft one.
kram...

2008-04-30 @ 11:52:19
Postat av: Kompis M

Nu råkade jag skiva kommentar nr. 9.
Alltså
känner jag mig manad av BorisBorissa, Kalle, Mandel
och resten av oss att avsluta detta kapitel.
Over to you Bullen...

2008-04-30 @ 11:59:25
Postat av: UlleBullen

Hahahaaaa...
Era busar...haha..
Siit åxå som finnen säger...
För att :
1 : Nu hade man tänkt softa här i helgen å inte sitta framför datorn.
2: Nu har det blivit 11 kommentarer här. Ni ser jag är inte helt omöjlig, hehe...
Kompis M : de e lugnt, nej våra pälsbeklädda vänner är de bästa vänner vi kan ha oftast. Eller fjäderbeklädda varelser.
Har ni tänkt på det att människor man inte gillar , de doppar man i het tjära och sedan i hönsfjädrar, ja så går det till här iallafall där vi bor : Kompis M, Duvan, Mamsingen, Storsan och jag Ullebullen.
Mandelen : Kul att även Du ser fram emot uppdatering :-)
Boris : se där vilken fin draghjälp Du har fått dina internet-polare, ja en del av dem är ju IRL-polare åxå av och till....:-)
Ja snart kommer då det nya inlägget, eller förresten denna kommentar har ju nästan blivit som ett inlägg ? Skall vi köra så nu på detta vis eller ? Ingen dum ide faktiskt tycker jag , lite nyskapande, jag kanske kommer att bli en pionjär inom detta område ? Bloggutvecklare Ulle-Bullen kommer det stå i mitt visitkort framöver....
Hahahaaa...
:-)
Hej på en stund nu då...

2008-04-30 @ 12:16:34
Postat av: Laaarsson

mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo mongo
Hej min idol =) tack fär hittils roligaste kommentaren hahahaha

2008-04-30 @ 14:25:42
Postat av: Boris

Ska bli kul att följa din blogg när du upptäcker att vi i B.U-B.B.M.K. sätter igång våra attacker. Jag uppmanar alla att gå med i F.F.T.U.
Mvh, Boris.
För den nyfikne: B.U-B.B.M.K.=Bomba Ulle-Bullens Blogg Med Kommentarer.
F.F.T.U.=Föreningen För Tätare Uppdateringar.

2008-04-30 @ 14:44:46
Postat av: UlleBullen

Hahaha..
I Love You !
:-)

2008-04-30 @ 14:47:02
Postat av: Mandel

Ameh! Skriv ett nytt inlägg nu då!!! Detta är ju slöseri, hade du skrivit ett nytt hade jag skrivit denna kommentaren där, och då hade det bara behövts nio till!!! JOrasatte!!!

2008-04-30 @ 22:42:16
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: BorisBorissa

Håller med föregående kommentator. Man kan ju börja undra om du, Ulle-Bullen, är politiker. Lova en sak och göra något annat. Du kanske inte menade 10 kommentarer, det kanske ska vara 110 kommentarer. Eller det kanske ska räknas moms, höjas skatt och alla måste ha deklarerat innan du skriver ett nytt inlägg. Vi kommentatorer håller vår del av avtalet, nu är det upp till dig att hålla din. Vi kräver ett nytt inlägg. Annars så hotar vi med att börja skriva en massa obetydliga dikter & poesi i stället för kommentarer. "Ho.ho", vad roligt tänkte U-B. "38 kommentarer på mitt senaste inlägg". Men när det visar sig att allt bara är poesi & dikter, då kan du ångra att du inte håller vad du lovat.
Mvh, Boris.

2008-04-30 @ 23:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0