Lite smått och gott som sig bör...

Jag bockar och bugar för bland annat Bori´s och kompis M's härliga kommentarer.
Kompis M : om Du på kvällen märkte att elekriciteten gick ner lite i byn så beror det på att jag drog igång mitt enorma kylfrys-skåp med ismaskin och inte minst kallvattenkälla på framsidan , jag vet i dagsläget att detta är ett ifrån början amerikanskt typ av kylskåp, (Var annars?) där man vill ha lite extra lull-lull och finesser, jag kan dock tycka att det är inte allas dumma finesser nu när vu går en varm sommar till mötes att kunna avnjuta dessa livets små glädjeämnen i form av kallt vatten direkt i dricksglaset och därefter några härligt skruvade isbitar i facket jämte.

Förresten så tar jag det där med ödmjukhet någongång framöver, inte i afton då det varit uppstart på underverket.

I övrigt har jag faktsikt ihop med lillebror M som är på besök tillsammans med motorcyklist T och granne M burit / lyft en barn-lekstuga på plats.

Vovven har fått ett Scalibor-halsband runt sin hals som skall hålla de små illmariga fästingarna stångna.

I förrgår lagade jag Duvans lock till postlådan vilket för övrigt är vackert målat av ingen mindre än självaste Borissa :-) OBS ! Lagade, inte målade om, hehe....Lagningen utfördes med bravur medels trälim, tving, dubbla skruvförband i förhålad plåtremsa....här kan jag känna att kompis M är riktigt-riktigt fascinerad och djupt intresserad av dessa termer som hon gärna frotterar sig i, detta känner vi båda till mycket väl.
Pratar vi sedan : Piezo-insprutning, Common Rails, Fuel Stratified Injection så kommer den STORA Pennan och anteckningsblocket fram . ja nästan t.o.m. videokameran och/eller mikrofonkitet.
Jomen....NOT....haha...

Jag har även tillägnat lite av helgens bestyr med att undsätta Home-Away-Not-Far-From-Home-familjen med att byta bromsbelägg fram på 1st. personbil, efter viss möda kunde vi glatt konstatera att operationen utförts till allas belåtenhet ! !

Här tror jag att jag gör punkt för dagens inlägg faktiskt.
Ha det gott mina vänner !


Kommentarer
Postat av: Kompis M

I´TS ALIVE!
Skämt åsidå. Kul att du är tillbaka i etern.
Nya ord att använda när du ska förklara hur det ser ut i en motor.
Vevmoderator, flärpskruv, kromad bultflens, stoppbroms.
Yes baby!!!
Bra låt för kylskåpet: Cold as ice, Forigner.

2008-05-07 @ 11:18:10
Postat av: BorisBorissa

Här händer det grejer. Så fort man vänder ryggen åt datorn så är U-B där och skriver ett nytt inlägg, (tänk om han var lika snabb med sina mail). Tur för dig att inte jag bor i "skogen", då hade jag också haft en massa saker som jag hade behövt hjälp med.
U-B, du är för snäll. Ser fram emot att få dricka kallt vatten nästa gång vi dyker upp.
Kram, Din Boris.

2008-05-07 @ 17:59:22
Postat av: Kalle

ismaskin ismaskin ismaskin ismaskin

mmm

åsså fun light cassis

mmm
det är så ګڰڧڃڥڮ gott!

2008-05-07 @ 18:23:49
URL: http://naturnytt.blogg.se
Postat av: Storsan

Hjälp...
VAD betyder "Mötti härs"???!!!!

2008-05-09 @ 23:37:56
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Kalle

TÄVLING PÅ KONST! ps läs inlägget under tävlingen med..!

2008-05-12 @ 20:10:21
URL: http://naturnytt.blogg.se/konst/
Postat av: Bullen

Så nu är det väl dags att kompis M å Boris lägger in en stöt här med att kommentar-bomba sig upp till 10-strecket ?

2008-05-13 @ 12:53:35
Postat av: kompis M

Bara tanken på att du faktiskt sitter och väntar på en kommentar gör mig varm om hjärtat.
(eller var det bara värmen från din gasolbrännare på nya uteplatsen?)
Nästa det är samling på däcket får man ta en teflonpanna på huvudet för att inte ändra hårfärg.
Kramar

2008-05-13 @ 16:10:46
Postat av: BorisBorissa

Du måste inte vänta på att det ska bli 10 kommentarer innan du skriver ett nytt inlägg. Det blir ju mer för oss att läsa om du bara orkade skriva lite oftare. Se detta som kommentar 8-10 så besparar du oss jobbet att läsa samma inlägg en gång till.
Puss&grovhångel, Boris.

2008-05-13 @ 17:43:53
Postat av: kompis M

Och för att göra det ännu lättare kommer här nr. 11

2008-05-13 @ 19:49:29
Postat av: Mandel

Jag gillar amerikanska kylskåp. De har som sagt alltid nygjord is. Och så är de större än våra. Och liksom lite rundare, inte så kantiga och hårda som våra (nja, de är lika HÅRDA men anyways) men det bästa är att de mången gång innehåller amerikansk mjölk, och den är ju bara jättegod.

2008-05-13 @ 20:28:21
URL: http://www.mandelen.wordpress.com
Postat av: BorisBorissa

HALLÅ!!!!!!!
Det är över 10 nu. SKRIV!!!!!!

2008-05-13 @ 21:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0