Tomhet...

Hej alla kära vänner därute ! !

Jag känner att jag måste ha ett eget inlägg där det finns utrymme att skriva alla kommentarer angående det som hänt.

Jag tänkte strax efter att det ofattbara inträffade att : Förbannat förbannat....alla dessa människor som kommer att bli så ledsna och nerslagna efter denna förlust av en sådan underbar människa som jag är så otroligt stolt över att ha fått förmånen att tillbringa 12 alldeles helt fantastiska år tillsammans med ! ! ! !

Jag har kommenterat de sidor där jag noterat att folk skrivit av sig delar av sin sorg angående våran Storsas bortgång.

Jag vill att ni alla skall veta att jag gråter när jag läser vad ni skriver och det är ofattbart hur rätt ni uppfattat henne som person och hennes gärningar trots att många av er aldrig har träffat henne.

Jag vill att ni som känner henne skall veta att jag är ledsen inte bara för min egna skull utan även för eran skull.
För jag vet hur mycket ni älskade henne och saknar henne nu i denna tomhet, detta vacuum som skapats.

Tack så hemskt mycket för era värmande inlägg återigen det värmer mitt hjärta oerhört !

Kramar ! ! !

UlleBullen


Kommentarer
Postat av: mamsingen

Bullen, du är otrolig!!! Hur orkar du tänka på andra? Du är så go så det är inte sant, jag önskar jag kunde trolla, trolla tillbaks din underbara fru! Jag vaknar varje morgon och hoppas att allt bara varit en ond dröm, men så inser jag att så är det inte. Jag kan inte till fullo förstå än, vill inte förstå. Jag går omkring med solglasögon även på kvällen, ögonen har svullnat igen av allt gråt, men de är också ett sätt för mig att stänga ute en verklighet jag inte ännu kan acceptera. Tänker mycket på dig, det vet du redan, jag har kramat dig så hårt, det du går igenom är så förbannat fel och jobbigt, -ändå tänker du på oss, "din lilla gummas "vänner, det säger allt, hur go du är. Du vet var jag finns, godnattkram på dig. På natten känner man sig ensam, men vi finns hos dig i tankarna och inte så långt bort rent geografiskt, bara ring eller kom. Tycker så mycket om dig, vet du. Kram, Lena.

2008-07-05 @ 00:44:39
Postat av: Sunlinda

Älskade Ulle-Bulle!

Du är stark du som tänker på oss andra. Att du orkar kommentera det vi har skrivit är mycket fint gjort av dig. Du ska veta att vi tänker på dig och precis som mamsingen skriver så önskar jag också at jag kunde trolla. Jag gråter också när jag läser allt vackert som har skrivits om din fru, och att alla människor har insett vilken otroligt vacker människa hon var, även de som bara träffat henne i cyberrymden.



Tänker på dig och sänder dig den största kram jag bara kan.



Kram Sunlinda



2008-07-05 @ 09:11:17
Postat av: Anonym

Vad är det som har hänt underbara Storsan? Kram

2008-07-05 @ 11:43:15
Postat av: Duvan

Det gör så ont och det känns så tomt, skulle önska att jag hade den kraft och styrka som du har käre ullebullen. Man finner inga ord egentligen som kan beskriva saknaden.Jag tror inte att vi har förstått vad din älskade egentligen betydde för många.

Jag har drabbats, precis som du av en tung sorg. Vi sörjer alla på så olika sätt och går igenom alla faser som finns, och som man måste ta sig igenom. Själv har jag reagerat med att bli arg, ja t.om förbannad rent ut sagt. När man talar med experthjälp så är det bara sunt att reagera så. Andra har jag hört skratta och gråta om vartannat, det ska också vara bra. Det är väl så att sorgen ger uttryck på lika många sätt som det finns sörjande. Jag vet inte om det är inbillning men det känns som om hela bygden har dött.Jag vill att du ska veta att jag alltid är nåbar för dig ullebullen. Kramisar i massor från duvan.

Kallelalle hälsar.

2008-07-05 @ 11:49:58
Postat av: Kompis M

Hej Bullen.

Nu tänker jag skriva ett vanligt inlägg, ett vanligt "hej hur mår du" inlägg.

För jag vill ha tillbaka vardagen. Missförstå mig rätt nu Bullen.

Jag saknar dig och dina knäppa kommenarer, du är den som lever, glöm inte det!

Tappa inte bort dig.

När ska vi gjuta cement"fötter" med hål i?

Jag önskar jag var sex och ett halvt år gammal, för då kan man fråga vad som helst utan att nån undrar.

Pussa Nisse the man från mig.

2008-07-05 @ 13:49:42
Postat av: Peter och tina

Hej vill bara säga att vi tänker på dig och att vi finns här



Peter och Tina

2008-07-05 @ 15:41:38
Postat av: mojan och illahyst

Nu är vi hemma i norrland men det kändes inte bra att lämmna dig. Vi ville helst av allt stoppa med dig i väskan men det går ju inte..

Vi finns här för dig ALLTID!!!!

Pussar och kramar

2008-07-05 @ 20:29:33
Postat av: Kalle

Jaa du <3

2008-07-05 @ 20:38:01
Postat av: mandel

Du Bullen, du är så världsbäst att det inte är sant. Det går inte många sekunder innan du och Storsan poppar upp i huvudet. Så rätt ni är och så fel allt är :-(



Jag har lovat mig själv att bara tänka positiva och ljusa tankar kring Storsan, men idag har det känns extra svårt... jag trodde ju vi hade tid på oss... Du är underbar, bara så att du vet det... dravvel i all välmening

2008-07-05 @ 21:41:45
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: mandel

Du Bullen, du är så världsbäst att det inte är sant. Det går inte många sekunder innan du och Storsan poppar upp i huvudet. Så rätt ni är och så fel allt är :-(



Jag har lovat mig själv att bara tänka positiva och ljusa tankar kring Storsan, men idag har det känns extra svårt... jag trodde ju vi hade tid på oss... Du är underbar, bara så att du vet det... dravvel i all välmening

2008-07-05 @ 21:42:12
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Malin

Kära vännen,

håll ut. När allt känns som värst så kom ihåg alla vänner du har som tänker på dig och finns för dig. Det kändes så bra att prata med varandra i telefon häromda´n, att både kunna gråta och fnissa tillsammans. Vi har så många fina, roliga och underbara minnen och det är dessa som vi måste hålla fast vid för att inte förlora förståndet av sorg. Ska bli skönt att träffas om 2-3 veckor även om omständigheterna är ofattbart hemska. Jag längtar efter att få krama om dig! Jag och min familj finns här för dig alltid vad det än gäller, det vet du. Det kommer att komma en tid när vi inte längre är förlamade av sorgen och vi ska skratta tillsammans igen. Kiki finns alltid i mitt hjärta och det gör du med.

Massor av kramar från mig, Mike och barnen, vi ses snart!

2008-07-05 @ 21:42:30
Postat av: Bisabet

Våra tankar är hos dig när sorgen är så outhärdligt svår att förstå ord inte räcker till. Vi finns här för dig.



Många kramar från Elisabeth & Peder

2008-07-05 @ 21:52:51
Postat av: beccaq

Världens största kram till dig!

Kramis

2008-07-06 @ 14:25:00
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: annemira

Tack för en jättefin minnesstund. Kändes skönt att få vara tillsammans så många och minnas vår fina Storsan. Ta nu ordentligt vara på dig.



Stor kram!

2008-07-06 @ 21:32:31
URL: http://annemira.blogg.se/
Postat av: Kakburken

Käre kompis,

tack för att du kom och bjöd på både

skratt och tårar!

Vi ska ta en öl i puben när jag kommer med mitt hus på ryggen :)



Med vänlig hälsning (inte ovänlig som Storsan skrev:):):)

Lennart

2008-07-06 @ 22:18:29
Postat av: mandel

Ja, det var verkligen jättefint ikväll, tack för att vi fick vara med... och tack för att du tar hand om oss... men ta hand om dig själv nu, käre vän :-)





Jättekramen!

2008-07-06 @ 22:20:09
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

Tack för den fina minnesstunden, du hade valt så fina låtar.

Det var så bra att kunna samlas och prata med varandra. Sätta ett ansikte på borisborissorna å mamsingen å duvan å kompis m å ins3cure m.fl. tack igen, vi hörs.

2008-07-06 @ 23:12:53
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: Ann

Tack för en fin minnesstund och kramar till dig igen

2008-07-06 @ 23:44:27
Postat av: Kompis M

Hej.

Det blev en fin kväll igår.

Det var skönt att höra dig prata om Kiki

och hennes värderingar i livet.

För det är nåt man kommer att sakna, nån som sätter ner foten och säger: Nä nu jävlar.....

Vi höres, kram

PS. Jag vaknade med det goda märket på hakan imorse.

Fan, det kändes ju inte när man fick smockan DS.

2008-07-07 @ 10:39:48
Postat av: Laaaarsson

Hejsan! Hade önskat jag vart med er alla igår! Ni ska veta att jag tänker på er alla oerthört mycket.. Hörde att mamsingen fick sig ett Storsansvep iaf :) Viktigt att vi för Storsan vidare, på alla sätt och alltid har henne i våra minnen och hjärtan.

Iofs en sånmänniska går ju inte glömma!

kramar till er alla!!

Mvh Fröken Larsson.

2008-07-07 @ 11:54:17
URL: http://bestick.blogg.se/
Postat av: Mackaiwer og Magedanserinnen

Du var utrolig modig igår. Vi så hvordan du kjempet med sorgen på minnestunden og hvordan dine minner om henne ga deg styrke og glede midt i sorgen.

Kicki var full av liv, kreativitet og glede og beviste virkelig i en kritisk situasjon hva som ligger i ordene "stand by your man" . (Jeg tror vi var der den kvelden du fortalte om.) Kicki (Storsan)alltid livsglad og positiv slik vi kjenner henne, med bare vennlighet og gode ord til oss to .

Vi vet at dere to var like näre hverandre som vi to er og vi satt igår på minnestunden og tenkte på hvor urettferdig verden er og forstår nå at vi alle lever her på lånt tid.

Da vi kom til teksten i den siste sangen, din sang, var det som om hjertet åpnet seg og vi kommer aldri til å glemme denne din kjärlighets-erkläring til Kicki.



Dom två (som Lena kaller oss)

2008-07-07 @ 14:53:42
Postat av: beccaq

Tack så mycket för en jättefin minnesstund! Kändes väldigt skönt att få se alla människor tillsammans. Du är helt otrolig som orkar ta hand om oss andra, hoppas det hjälper dig och att du tar vara på dig själv oxå.



Kramis och mötti härs!

2008-07-07 @ 16:22:40
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: emm.

En fantastisk minnesstund alla fick tillsammans. Tack för ditt starka stöd, och för att du fick oss alla till att le genom att minnas roliga, lagom knäppa stunder med vår Storsan. Nu är vi tillbaka i Göteborg, men kommer upp mer till Värmland i sommar. Ta hand om dej nu tills vi ses igen framöver.



Varma kramar.

/emm.

Joakim hälsar så gott också och säger tack för igår.

2008-07-07 @ 16:49:12
URL: http://ins3cure.blogg.se/
Postat av: mandel

Hoppas ryggen mår bättre snart :-(

2008-07-09 @ 22:09:51
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Godnatt och söv gÖtt, Ulle-Bullen och alla andra "Bloggare" (Ulle-Bullen; Lägg dig så att ryggen inte far mer illa än den redan gjort. Kramar i massor till dig.)

2008-07-10 @ 23:53:14
Postat av: BorisBorissa

Jag vill också tacka för den fina minnesstunden vi hade tillsammans. Det var väldigt härligt att få krama om dej. Nu är vi tillbaka på vår lilla ö men jag hoppas att du känner att vi finns för dej, fast vi är på "lite" avstånd.



Många kramar Borissa

2008-07-11 @ 22:30:32
Postat av: Mamsingen

Hej ulle-Bullen, idag har jag faktiskt inte sett dig på hela dagen, konstigt. Hörde att du fått lektion i hur man gör potatismos? Allt väl? Har Nisse-man torkat? kram, Mamsingen. Verkar som alla gått på semester, var är alla kommentarer???

2008-07-14 @ 22:35:40
Postat av: Kompis M

Här har du en som vet hur man gör mos.

Värm 5 dl vatten, vispa ner det näringsrika pulvret.

KLART!

Man kan hotta till det med lite smör, men det är överkurs.

Ketchup? Ja tack.

Puss å kram

2008-07-15 @ 09:31:01
Postat av: Mamsingen

En riktig husmor...Nej, allvarligt talat M, man gör potatismos av potatis!! Koka dem mjuka. häll av vattnet, ha i smör, mosa. Häll i mjölk och vispa med elvispen i med salt och peppar och vips! Gött mos! Men hur skulle du veta det!!??

2008-07-15 @ 11:15:10
Postat av: Laaaarsson

Hör nu på proffset som kommer ifrån potatisstaden: köp en påse pommefritt in i ungen, mosa, sedan vips klart ;)

Chips är också helt okej annars... (kan dock bli för krispigt ibland)

eller så åker man helt enkelt till korvan och köper en mosbricka hehe

2008-07-15 @ 14:27:03
URL: http://bestick.blogg.se/
Postat av: Guggu

är tillbaka från semester.

fattar inget :( guggu saknar er





/g

2008-07-15 @ 14:28:07
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Mamsingen

Laaarson; Akta så du inte får skörbjugg!!

2008-07-15 @ 16:00:24
Postat av: Kompis M

Vadå skörbjugg?

Laaaarsson vet hur man får i sig C-vitamin,

En liten citronskiva i drinken.

Eller hur.

Och kom igen nu mamsingen var inte så himla präktig,

fan det är ju semester!

Mer halvfabrikat till folket!

Tror jag ska ta och trycka i mig en burk Ravioli.

Fridens.

2008-07-15 @ 16:07:29
Postat av: BorisBorissa

Klockan 11:15:10 skrev Mamsingen bla. följande: "Häll i mjölk och vispa med elvispen". Jag provade. Det gick åt väldigt mycket mjölk, halva badkaret. Sedan så gjorde det ont när jag körde elvispen. Tur att jag hoppade över salt och peppar, det hade nog svidit både här och där.

Mvh, Boris.

2008-07-15 @ 17:40:01
Postat av: Guggu

Hej Ullebullen

jag är tillbaka och fattar inte vad som hänt?

är nog rätt chockad. du och Storsan var ju mina bloggies.

maila mig om du vill.

saknar er

GUggu

2008-07-15 @ 18:17:29
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Duvan

Ursäkta att jag lägger mig i mosdebatten, men ett gött mos ska man krydda med muskat. Det blir läckert.Kramisar till alla.

PS. Tänk att "damen på udden" kunde locka fram alla semesterfirare DS

2008-07-15 @ 18:24:38
Postat av: Mamsingen

Vem är damen på udden? Är det jag?

2008-07-15 @ 19:17:40
Postat av: Guggu

Ullebullen. ta hand om dig. vi hörs <3

kramar

Guggu

2008-07-15 @ 19:58:55
URL: http://guggu.blogg.se/
Postat av: Kakburken

Mos?

när det finns Purée de pommes de terre aux herbes et au citron :)

2008-07-15 @ 22:21:04
Postat av: mandel

Pommes pinnes då? Stenhårda pommes strips i en chipspåse!!!

2008-07-16 @ 12:38:14
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: annemira

Tänker på dej och de dina speciellt mycket nu dessa dagar. Ta hand om dej!

Varma kramar!

2008-07-23 @ 20:01:28
URL: http://annemira.blogg.se/
Postat av: Duvan

Käre ullebullen, och alla andra som befinner sig i norr.

Det har varit en solig dag men den var lite tung.



Vi tänkte på dej och alla andra som är där du är när vi planterade trädet, som minne av din älskade fru. Bild och brev är skickat till Ranchen.



Vi hoppas att allt har gått bra i norr, och att du hör av dej när du är tillbaka.

Kramisar i massor till er alla där uppe från oss alla här nere. Kör försiktigt hem.

2008-07-24 @ 20:14:53
Postat av: mandel

Jättekram!

2008-07-25 @ 15:33:04
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Jessica

Hej!



Ville bara tala om att det var kul att få träffa dig! Det blev ju en jättefin dag trots att den var superjobbig. Hoppas resan hem gick bra.

Ha det nu så bra du kan och sköt om dig, så hoppas jag att vi ses nästa gång du kommer upp.



Kramar i massor! från Jessica

P.S Tänker på dig!

2008-07-27 @ 20:50:11
Postat av: Bisabet

Heej!

Hoppas att den långa resan hem gick bra. Håller med Jessica, det blev en fin dag med många tårar men även med många skratt. Ha det gott tills vi ses nästa gång.



Bamsekramar från Bisabet & Älgjägarn

2008-07-29 @ 17:57:04
Postat av: mandel

Jag går in både här och på Storsans blogg varje dag... jag skriver inte, men jag tittar till er... jag vet liskom inte vad jag ska kunna tillföra, men jag VILL gärna kunna... Kram, det är typ allt jag duger till :-)

2008-08-05 @ 13:23:57
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: duvan

Jag är säker på att du mandelen duger till jättemycket, och kramar kan vi aldrig få för lite av.

Jag gör som Kalle skrev på storsans blogg jag kramar dej med hjärtat. Alla andra som tittar till varandra får också en kram av mitt hjärta.

2008-08-05 @ 14:44:36
Postat av: Kalle

Jag är också inne och läser vad ni skriver, ville bara säga @t jag tycker @t det var en oerhört fin gest @t plantera trädet ♣ det tror jag @t Storsan tycker med ♥



åsså kramar jag musten ur hjärtat runt er;

hela drösen av bloggfolk och släkt och vänner ♥

2008-08-06 @ 07:57:05
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: annemira

Jag är också inne och läser på både Storsans blogg och här på Ullebullens. Det har blivit viktigt för mej. Önskar jag kunde säja nåt som verkligen gjorde skillnad men tyvärr finns det nog inga såna ord. Men jag kan krama med hjärtat som Kalle så vacker uttrycker det.

Kram

2008-08-06 @ 22:02:42
URL: http://annemira.blogg.se/
Postat av: Sunlinda

Jag går också in och läser både här och på Storsans blogg med jämna mellanrum. Det känns skönt att göra det och det betyder mycket för mig.

Jag vill också krama Er alla med hjärtat. Tänker mycket på både Storsan och dig, Ullebullen. Sköt om dig.

Kram Sunlinda

2008-08-07 @ 11:56:56
Postat av: beccaq

Precis som de andra vill jag krama dig och säga att vi fortfarande finns här.



Kramis

2008-08-07 @ 22:01:06
URL: http://beccaq.blogg.se/
Postat av: duvan

Jag är säker på att ni är alla så skärpta så att ni fattar att man aldrig kan få för många kramar, och inte för lite av dem, som jag skrev.

Kramisar i massor till er alla.

2008-08-08 @ 09:36:10
Postat av: UlleBullen

Hej och tack alla!



Jag vet att ni tänker på mig och alla som drabbats.



Kramar tillbaka till era alla !



2008-08-08 @ 10:49:43
Postat av: mandel

Ja, jag kramar UlleBullen!

2008-08-13 @ 22:25:42
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Mamsingen

Jag saknasr dig så in i bomben!!! Kram på dig Bäbisen. var du än är.

2008-08-17 @ 01:58:58
Postat av: mandel

Ja kram på dig... och på Nisse... jag tänker på er massor <3

2008-08-27 @ 12:30:52
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Agnetha

Har inte skrivit här förut men läser

Vet inte riktigt vad jag ska skriva har så många ord men dom stannar innan fingrarna når tangenterna

Jag tänker på dig ullebullen och tycker du är en otroligt stark människa som tänker på oss alla

kram

Agnetha

2008-08-27 @ 17:38:27
Postat av: Kalle

Hoppas att du har det bra på jobbet :)

kram på dig å nisse

2008-08-27 @ 19:55:51
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: Ullebullen

Tack kära :

Mamsingen

Mandelen

Agnetha

Kalle



Varma hälsningar : Ullebullen

2008-08-27 @ 21:49:49
Postat av: Olahyst

Hej kära svåger och GRATTIS på födelsedagen!

Vi norrlänningar tänker på dig och hoppas att du får en bra födelsedag! Paket är på väg!

KRAM!!!!!!!!!!!!

2008-08-29 @ 11:37:35
Postat av: Jessica

Ser att du fyller år idag! Vill bara hälsa ett stort grattis och jättekram! Hoppas du har det bra.

Jessica

2008-08-29 @ 19:58:19
Postat av: Jögga

Grattis på födelsedan!!! Vi hörs, ha de gott!!

2008-08-29 @ 22:17:31
Postat av: Kalle

GRATTIS!!! i efterskott <3

2008-09-01 @ 17:06:18
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: mandel

Ja grattis i efterskott :-)

2008-09-04 @ 13:54:45
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

Kanske vi springer på varandra på Årjängs-mâten ;) ska kanske baka bröd på sjukhuset och sälja... Kram!

2008-09-08 @ 18:50:05
URL: http://naturnytt.blogg.se/
Postat av: Olahyst

En stor och varm kram till dig. Du finns i mina tankar mer än vanligt idag (varför vet du)!!!!!!!!!!

2008-09-10 @ 13:37:15
Postat av: Annemira

Tänker på dej och de dina lite extra idag. <3

Kramar

2008-09-10 @ 20:53:24
URL: http://annemira.blogg.se/
Postat av: Ullebullen

Tack älskade Olahyst...Stor varm kram till Dig !

Tack kära Annemira ! Kram !

2008-09-10 @ 21:23:05
Postat av: illahyst

Saknar dig!!

Kraaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmm

2008-09-24 @ 16:48:31
Postat av: MIPI

Satt å kolla igenom min lilla bok mä mailadresser å bloggadresser.. slog mig att jag har ju inte läst din på Evigheter!! Många ord å tankar far i min lilla skalle... Fick lite ont i mitt hjärta om sanningen ska fram... då jag inte känner dig SÅ väl... Ja jag tänker på dig mannen!!!

Kramar Mipi i Götet...

2008-10-12 @ 19:32:12
Postat av: Kompis M

Hej.

Pizza på fredag..

Kaffe på lördag...

vi saknar dig

kram



kram

2008-10-23 @ 13:41:13
Postat av: Kompis M

God Jul

Kram

2008-12-26 @ 12:08:06
Postat av: Lix matte

Jag kommenterade i Storsans blogg också. Fruktansvärt ledsamt att läsa att hon är borta. Jag som gick in på hennes blogg för att få motionera smilbanden.

Hon verkade vara en alldeles underbar människa och jag är så ledsen för er (och vi som "kände" henne genom bloggen) förlust!

Sköt om er!

kram

2008-12-30 @ 23:50:25
URL: http://lillelix.wordpress.com
Postat av: En vän.

Nu blev ni allt bra nyfikna. 74 kommentarer, vad har hänt, vem har skrivit. Hoppas att alla ni, som av ren nyfikenhet, läste den här kommentaren inser att det inte var värt besväret. Detta är endast lite meningslöst midsommar-tidsfördriv. Till dig som "äger" bloggen vill jag bara säga: Vart har du tagit vägen. Du har min mejl-adress.

Mvh, Han på ön.

2009-06-19 @ 12:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0