UlleBullens festliga Måndags-upplevelse....

Jaha Gott Folk , återigen dags för ett litet inlägg här Då !

Min enormt sexiga lilla gröna halvcabbe till bil skulle in till farbror bildoktorn och få rören rensade (för höga avgasvärden)
Förklaring för kvinnor : det ryker för mycket där bak i röret.....hehe...

Detta hände då jag skulle lämna in lilla GRODAN till märkesverkstaden :
Jag går fram till dörren och tittar på en vit postlåda som hänger bredvid dörren, ahaaa...det var där jag skulle lägga nyckeln ?.....Eller ?...Nej förresten...det finns ju faktiskt ett brevinkast på dörren till verkstaden, det är nog mer troligt att den skall släppas ner där alltså, tänkt och gjort !

Jag släpper ner nyckeln och hör att den dunsar till emot golvet, i nästkommande ögonblick ser jag att det är tänt i lokalen och en man står där borta 5 meter ifrån dörren, han tittar bortåt. Jag tänker som så att : han hörde nog dunset alternativt ser min skugga genom glaset på dörren, och plötsligt ser han mig ! Jag hejar glatt på honom och pekar ner mot golvet för att förklara att jag släppt ner nyckeln (Som de måste ha för att göra sitt jobb), han gör dock ingen större ansträngning att vinka tillbaka eller nicka förstående heller för den delen, det är i detta ögonblick jag börjar tycka att han är lite märkvärdig och börjar fundera på om jag verkligen skall lämna in bilen här där de är så stroppiga......
Döm till min förvåning att han dock sakta går emot dörren, plockar upp nyckeln, öppnar dörren och ger den till mig slutligen varpå jag raskt påpekar : ahaaa...det var ÖPPET ja ???....mannen säger ingenting utan går sakta tillbaka till den plats han först stod på. Jag går in i butiken / verkstaden och förstår ganska snabbt att denna man var resesällskap åt en annan man som stod och diskuterade deras bils felaktigheter....

DVS : Mannen som plockade upp nyckeln hade NADA med bilverkstaden att göra....utan var precis som mig själv en vanlig kund....och jag smålog för mig själv invärtes : vad Fasen skall han ha tänkt när jag släppte ner nyckeln genom brevlådan och gestikulreade genom rutan ivrigt förklarande vad jag gjort och varför.... hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
(detta är något för bloggen kände jag direkt...hehe....detta år nästan en typisk ulle-bulle grej detta hehe....ja det vet alla ni som känner mig IRL) hehe...

Så och nu slutligen ett foto till Laarsson : såhär ser SENAP ut ! Gå och köp nu...skriv ut bilden och ta med den till affären vetja....mohahahaaaa


image8


Skall det vara KETCHUP till det ? ? ?

Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Grattis till utmärkelsen "Årets Pucko". Du slår alla andra med häst-längder. Det bästa med dig är att du bjuder på dig själv. Du är BÄST.
Mvh, Boris.

2008-04-07 @ 21:03:37
Postat av: Till : BorisBorissa

Tackar-Tackar käre vän :-)
Det värmer mitt hjärta med så fina berömmelser :-)
Må gott min vän så kommer traditionellt mail inom kort :-)
Hälsningar ; Ullebullen

2008-04-07 @ 21:06:16
URL: http://ullebullen.blogg.se
Postat av: Laaarsson

4 ord: DU ÄR UNDERBAR!! haha

Ska det va senap till det?? NooooT!

2008-04-07 @ 22:59:44
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: kompis M

Nästa gång du släpper ner nycklar på ställen du inte är "helt" säker på , vinka inte utan bara gå därifrån.
Eftersom du är en sån helskön person så kan det inte gå fel.

2008-04-08 @ 16:31:12
Postat av: Storsan

Ok, min lilla fis. Här kommer kommentar nr 5.
Du ser, det närmar sig än en gång! *Mohhahahahha*
Frugan håller med i allt beröm ovan.
Helt klart.
Men BYT SOCKAR ibland!!
*S*

2008-04-08 @ 18:09:34
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

LillaBUllen, du får skriva liiiiiiiiiiiite oftare tack.
Msåte ju ha lite Bulleord när du inte är inne på msn ju!

2008-04-10 @ 11:38:39
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: kompis M

Kära zundapp-doktorn, hur många gånger måste man fylla på tändstiften,,,,
(Detta kommer att bli minst ett inlägg från vår käre bloggägare.) kommentar nr 7.

2008-04-10 @ 12:02:05
Postat av: BorisBorissa

Nummer 8.
Var är det utlovade mailet. Måste du ha 10 mail innan du svarar, ELLERRRRRR.
Puss, Boris - Din våta dröm.

2008-04-10 @ 17:27:01
Postat av: kompis M

Ge fan i skinkmackan och skriv!
Nr 9.

2008-04-10 @ 23:22:42
Postat av: Kalle

HAHAHA vet du, VARJE GÅNG jag är inne på volvo, (det är två st "emottagare") så sitter
(1)Vidar där MED MIN BIKLNYCKEL, och skriver på min "fakturaraporrt". SAMTIDIGT, så sitter (2)Kennt vid sin dator och pratar i sin minimala hörsnäcka á la bluetootyh...
SJÄLVFALLET PRATAR HAN OM SÅDANA FEL SOM JAG TROR HANDLAR OM MIN BIL..., VARPÅ jag....

GÅR OCH STÄLLER MIG VID HANS "KATEDER", och lutar mig fram över detta och sätter hela tjockskallen ivägen för att jag vill se på HANS dataskärm hur mycket det kostade, samtidigt som jag samtalar med honom om det (jag tror är min bil) som i själva verket handlar om en kund i andra änden på en telefonkabel. -jasså bromsok, jaha, å jösses så mycket, jaha.

drivande både telefonkund, och kent till vanvettighet,

OCH FATTAR JAG ATT DET ÄR FEL???? nej, jag kan samtala med mig själv framför hans dataskärm i ett par MINUTER!!!!!!

tills vidar säger; heY Boström! då var dä klart.

Och jag går halvt förvirrad, halvt generad till kassan.

DETTA SKER VARJE GÅNG!

2008-04-10 @ 23:48:58
URL: http://naturnytt.blogg.se
Postat av: Storsan

11 my dear...
*S*

2008-04-11 @ 10:24:19
URL: http://storsan.blogg.se
Postat av: kompis M

I hur många veckor får man använda samma "festliga
måndags-upplevelser."
Ett ord.
Uppdatera, bullen.
Nu!

2008-04-15 @ 22:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0